VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 11 november 2009

Föreläsning om min Lonondvecka

Det är vadjag ska göra på engalska lektionen idag. Det är egentligen meningen att jag ska hålla i lektionen, men jag har inga böcker hemma så jag har inte planerat in något för idag. Min handledare sa då att jag kunde berätta om min vecka för henne och eleverna. Det gör jag så gärna. "På engelska då" sa hon innan vi slutade prata i telefon. "Självklart" svarade jag. Hur mycket 12-åringarna förstår återstår att se.

Det är rätt svårt att få någonting gjort här hemma, men det gäller att inte pressa fram något heller. Jag gör lite varje dag så ska väl det bli bra så småningom. Jag är trött och har det svårt när jag har många saker som måste göras. Just nu ska jag få färdigt min tenta och skicka in den så kan jag släppa den sedan.

Ha en härlig onsdag

Cattis

3 kommentarer:

diddi sa...

Måste bara säga att jag tycker att det är en fantastiskt bra bild på dig där du sitter vid floden Themsen eller? (det var för länge sen...)!

Ha en bra dag och lycka till med föreläsningen!

Kram Kram

Koneko sa...

Åh hade varit skoj att få lyssna på den föreläsningen!

Julia Swalander sa...

Hej vilken jätte fin blogg du har:)
Eftersom jag deltar i en tävling hos swebus så tänkte jag berätta för dig
att eftersom det är en ny vecka nu så kan alla som reda röstat, rösta igen!
Och ni som inte röstat får jätte gärna lägga en röst på mig och min pojkvän :*
(man kan rösta varje ny vecka tills tävlingen är avslutad!)

Klicka bara på länkarna och rösta, klicka hellst på båda två!
Det går på mindre än 1minut! DIN röst är guldvärd♥
(om du vill veta mer, läs på min blogg varför)

http://www.studentresan.swebusexpress.se/?page_id=2&mid=49
http://www.studentresan.swebusexpress.se/?page_id=2&mid=54

... Och om du sedan vill ha ännu flera besökare till din blogg, länka mina bidrag på
din blogg åt mig så länkar jag dig på min blogg! :)
Ha en fortsatt bra dag! :)