VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 23 november 2009

Första inlägget skrivet från nya datorn

Igår samlade min underbare styvson ihop programmen i datorn och fixade till så att den har de programmen jag vill och behöver ha. Det är lite konstigt att skriva, men det lär jag mig efter hand.

Denna datorn är min bara min och det ska bli skönt att slippa dela den med de andra.

Igår kom min besöksräknare över 19 000. Det är rätt häftigt. Snart 20 000. Kanske jag orkar med lite roligare saker än ett långt inlägg som jag gjorde när bloggen fyllde ett år.

Idag ska jag hålla i min engelska lektion med sexorna innan jag ska till frissan. Efter det blir det snabbt hem till syrran, in i hennes bil och fullfart mot Karlshamn där vi ska luncha innan vi ska på en föreläsning med Agneta Sjödin. Jag har ju bott tio år i Karlshamn så det är alltid trevligt att komma tillbaka dit emellanåt. Vi var där i somras på Östersjöfestvalen och nu föreläsning. Då går jag och hälsar på damen som äger Husqvarna butiken på Ronnebygatan för där bodde jag mer eller mindre när barnen var små och jag gick på sykurs. Sedan lunchar vi alltid på favoritresaurangen Terrasen på samma gata. Det ska bli jättemysigt att åka iväg tre tjejer i eftermiddag i några timmar.

Good Week Comments

Spicecomments.com - Good Week Comments



Det börjar närma sig att denna praktikperiod är slut och jag kan bara säga om dessa veckor som jag tillbringat i en 5-6. WOW!! Det har varit fantastiskt. Jag har lärt mig så mycket och funderar allvarligt på att jobba hos eleverna som är i denna ålder. Denna tid är oxå mysig att göra sin praktik på, för på fredag ska vi promenera till kyrkan för att tända det första adventsljuset. Det ska bli väldigt mysigt. OM två veckor är det sedan Lucia och det ska jag oxå få vara med på innan jag slutar. Kan det vara bättre?

Ha en skön dag
Cattis

Inga kommentarer: