VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 3 november 2009

Imse Vimse spindel är kär

Idag fick vi lära oss om berättarrösten och hur man kan skriva ur olika perspektiv. Vi skulle då skriva ur ett annat perspektiv för Imse Vimse Spindel

Jag klättrar och klättrar och jag vill bara komma fram, men regnet spolar bort mig först en gång och sedan en gång till. Jag ger dock inte upp. När solen har torkat upp det våta klättrar jag upp igen, denna gång för att lyckas. Jag ska verkligen nå mitt mål. Mitt mål att slippa vara ensam. Jag vill dela mitt klättrande med någon. Jag känner att det är dags nu. Jag vet att hon finns där för mig. Hon måste finnas där för mig. För visst finns det någon för oss alla?
Denna övning var häftig, för det kändes så svårt för mig att tänka på något, men efter en minut eller två så gick pennan varm över pappret. Jag bara älskar att skriva.

Det är i detta underbara rum vi sitter och låter pennan flyga över pappret i tre timmar varje eftermiddag.


Det är så underbart med detta fönster i rummet. Atmosfären i rummet är helt fantastiskt.
Nu ska jag in och skriva vad det är jag ska ändra på i den texten på 70 sidor som jag skickade Ann innan kursen. Det ska bli spännande om jag kan lista ut vad det är hon tycker jag måste/ska utveckla.

Sen blir det natti natti

Inga kommentarer: