VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 13 november 2009

I'm back

Ja, då är jag tillbaka i skrivpuff värld igen. Det har inte blivit några utmaningar på 14 dagar tror jag. Lite tomt faktiskt för mig själv, men tankarna och krafterna räckte inte till dem under Londonveckan. Idag blev det en lätt utmaning för jag skrev en personlig berättelse.

Det är konstigt för så fort jag får ner några rader så känner jag mig tillfredsställd inombords.Det är så härligt med känslan jag får av att skriva. Det är säkert en sorts bearbetning när jag skriver om alkoholism oxå och därför mår jag bra efter min utmaning även om den var tragisk.

Friday Comments

Spicecomments.com - Friday Comments


Idag är det praktik som gäller och efter onsdagens lektioner där jag fick beröm av min handledare går det lätt att åka dit idag. Jag ska faktiskt ha ansvar för tre lektioner idag. Jag ska avsluta vår skrivövning, ha engelska lektion och presentera min Londonvecka i en powerpoint presentation. Jag är mycket nöjd med min powerpoint för det är så härligt att titta på mina bilder om och om igen.

Maken får besök av en kompis idag och de ska ut i skogen och titta på djuren ikväll.Förmodligen blir det en ensam kväll i soffan med mitt virke, men oj vad jag kan virka och zappa på tvn precis som jag vill. Jag hoppas att jag orkar det i alla fall.

Cattis

Inga kommentarer: