VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 29 november 2009

Första advent


Jag sitter här i köket i tystnaden med mitt första adventsljus tänt. Det är mysigt att äntligen advent är här, för då vet jag att det snart är jullov och det behöver jag så väl.
Jag har inte hemmet städat, men det glänser till på vissa platser. Eftersom vår renovering inte heller är klar är det svårt att få det fint. MEN jag hoppas att nästa jul är renoveringen klar och att jag då orkar göra mer, men det är en önskan. Nu är det som det är med orken och då är det till att acceptera det för oss alla. Jag har planerat in en ny städdag för tonåringarna nästa lördag så vi kommer lite närmare ett rent och fint hus. De vet inte om det än, men de blir säkert väldigt tacksamma för att få vara en del av städningen.

Idag är det hopptävling i ridklubben som jag red i innan och jag sitter med i tävlingssektionen så jag ska dit ett par timmar idag. Jag brukar aldrig stanna så länge för jag jobbar oxå på söndagar. Idag blir det roligt att jobba, för jag ska klistra upp MQs reklam inför julen. Jag byter afficher på de stora reklampelarna som finns ute på stan och idag är det Niclas Wahlgren och Laila Bagge som ska upp och bilderna är så snygga på dem. Då är det riktigt roligt att sätta upp afficherna. Kolla in dem så får vi se om ni håller med mig. De ska upp idag eller i morgon.

Ha en härlig första advent idag,

Cattis

Inga kommentarer: