VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 14 november 2009

Lördag och en dag för bara mig

Visserligen började den inte bra, för jag har legat vaken sedan 4.45 och lyssnat på vår gästs mobiltelefon som han snoozade om tills jag gick upp 7.10. Maken och han skulle ut i skogen och titta på djuren idag men vaknade inte av sig själva. När jag satte igång diskmaskinen nu på morgonen var där två vinglas. Hur klokt är det att dricka vin när man är slutkörd och ska upp tidigt? Det visade sig denna morgon att det inte var så klokt.

Men nu är jag ensam och karlarna på väg till skogen. Jag ska ut med hundarna, göra mig snygg och åka till Malmö idag. Först ska jag äta lunch med en mycket speciell kvinna. Den kvinna som jag hade som resesällskap från bokmässan i Göteborg i september. Den trevliga kvinna som gjorde att jag inte var så ledsen när helgen väl var slut. Våra timmar på tåget var helt underbart fantastiska. Vi pratade om allt mellan himmel och jord. Hon letade upp min mailadress när hon kom hem och jag letade efter det upp henne på facebook. Nu ska vi träffas igen och luncha. Jag älskar verkligen möte med människor och vad de ger.

Efter lunchen ska jag gå på ett 25-årsjubileum. Det är en al-anongrupp (anhöriga till alkoholister) som fyller 25 år. Detta 12-stegsprogram som fått mig att älska livet och att leva. Detta ska jag ge mig själv idag. Flera timmar av möte och andra anhöriga som vill tillfriskna från sitt medberoende. Dagen avslutas med en middag tillsammans och sedan kör jag hem igen. Detta känns mycket bra, fast den dåliga starten idag.

Cattis

1 kommentar:

Malin sa...

Det är så spännande det där med möten, hur man helt plötsligt träffar någon och så stämmer allting..

Vad har du för hundar förresten?
Jag har en jack russel som heter Lakrits och fyller fem år i januari :)
Det är underbart med djur!

Hoppas du får en underbar dag <3

Kram!