VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 1 februari 2009

Känner mig off

God morgon,

Söndag morgon och klockan är halv 9. Jag är inne på min andra kopp te och sitter och läser tidningarna, bloggar m.m på datorn. Jag känner mig lite off och kan inte förklara riktigt varför. Jag tror att det beror på att jag har något inom mig som jag måste berätta för min make. Jag mår inte bra av att vara oärlig. Jag går inte omkring och ljuger för honom, men jag har en sak inom ig som jag vill att han ska veta. Det ska han få veta idag och då tror jag att det lättar inombords oxå.

Gårdagen blev bra, men jag blir alltid ledsen när jag inte orkar så mycket som jag vill göra. Jag gick igenom min bok i går kväll och det kändes bra, men jag fick ångest över att jag helt plötsligt tyckte att det jag skrev inte var bra. Naturlig känsla eller? Jag ska skriva mer på boken idag och på torsdag ska jag skicka den till min coach.

Det är grått, kallt och blåsigt idag och en typiskt innedag för mig. Men om man som jag äger två hundar och det är min uppgift att se till så de får luft kan man inte stanna inne en hel dag, tyvärr. Jag hoppas att energin och glädjen kommer efter frukosten. Min utmaning kommer oxå om en stund. Den passade mig perfekt idag.Berätta om hur du påverkas av ljus. Kan inte bli bättre än att fömedla mina tankar om det gråa tråkiga skånevädret.

Ha en bra dag tills vi ses här igen.

Cattis

Inga kommentarer: