VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 11 februari 2009

Morgonsidor

Julia Cameron pratar mycket om sina morgonsidor i sina böcker. Hon tycker att man ska skriva 3 sidor varje morgon. Skriva vad som helst bara man skriver, säger hon. Det ska inte läsas igenom och inte läsas av någon annan heller. Det är bara tankarna som ska ner på pappret och sen lämnar man det där.

Nu när jag pluggar har jag läst en bok om läsning och skrivning. Där pratar man oxå om att skriva fritt i fem minuter i början på varje lektion. Precis som Julia säger. Det var häftigt att hitta det där, nu när jag båda pluggar och försöker utveckla min kreativa sida.

Prova det...

Den boken jag läser heter Konsten att vara kreativ:på vandring genom livet. Av Julia Cameron.

Ideérna kommer från alla håll och kanter - ALFRED HITCHCOCK

Ha en bra kväll

Cattis

5 kommentarer:

Lillemor sa...

Jag har skrivit morgonsidor i en vecka nu - och jag tycker att det är ganska motigt. Har svårt att släppa det där om att det ska vara bra och läsbart, är fortfarande kritisk. Fast ingen ska läsa, inte ens jag själv. Tycker du att det går lätt att skriva morgonsidorna? Jag tänker att det kanske blir lättare längre fram och att det alltid är motigt i början när man ska förändra nåt.

skimmer sa...

oj så kul och bra svar . Låter som mycket jobb. men kan vara nåt att ta efter.
mina senaste 25 år skriver jag dagbok hela tiden, det kanske räknas?

det är ju så himla kul just nu att skriva, funderar på skrivpufftävlingen men har ingen ide, ska du lämna in eller ni om fler läser?

skimmer sa...

ps koden man fick för att lämna föregående inlägg var MINIALKI:

tokigt!!

liselotte sa...

Hej
Jag håller med.Det var lite motigt att börja skriva morgonsidor. Kändes mest som ett virrvarr av ord som inte hade någon mening Oklart med syftet. Ibland blev det som en dagbok ibland som mera sammanhängande ord.
Men det som nu märks att jag blir mera observant på vilka ord som hamnar på pappret. Men det är svårt att få tiden att räcka till,Men skulle vi inta ha en blog med Ann om tankar etc.Eller är detta något jag har missuppfattat

Cattis sa...

Det var/ är nog meningen att Ann skulle blogga om det. Det kommer väl då kan jag tänka mig.

Jag har bara skrivit i dag.... är det gick lätt. Ja, jag har skrivit till tävlingen, men inte skickat den än.