VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 22 februari 2009

6 dagar till London

God morgon,

Klockan är 8 och jag är inne på min andra kopp te. Jag var inte med igår via bloggen som ni säkert märkte. Jag vaknade 4.40 coh kunde inte somna om efter det. Jag mådde inte bra på hela dagen, jag orkade ingenting.I natt har jag sovit mer och jag är full av energi idag. Jag satt och kollade min Londonresa i går morse. Jag kollade flyget, biljetten transport från flygplatsen osv. Det kändes mycket bra efter det.

Jag skulle gärna vilja skriva mer på boken också innan jag reser, men jag får se vad tiden säger. Jag ska ju hinna med en del med hsuet också inför renoveringen. Nu ska jag äta frukost och sedan ut och jobba. Jag ska ha med min systerdotter för hon ska dans inne i stan och då kör jag henne dit, samtidigt som jag får sällskap i jobbet.

Jag är fascinerad över hur skrivandet får mig att må bra. Min morgonsidor och mina skrivövningar från skrivpuff gör mig väldigt gott inombords.
När jag skrivit på morgonen är det en annan känsla inombords än jag hade innan jag skrev. Jag vill verkligen inte vara utan skrivandet och jag tänker inte vara det heller.

Det är den individuella livsresan som formar oss. - DAVID HALBERSTAM

Ha en bra dag

2 kommentarer:

skimmer sa...

Det verkar bli en fantastisk resa till London.,
Tyvärr ska inte jag med men jag håller med om att skrivpuffens övningar gör en glad och liksom mottaglig för historier, ideeer osv. Jättekul att ha detta kreativa i bakfickan!!

Unknown sa...

den längsta halv-metern... tanke till handling!! Starkt, sant och uppriktigt. TACK

nu har även jag skrivit en utmaning!!
kram/B
www.singelpappa.blogg.se