VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 6 februari 2009

Äntligen fredag- ångesten är borta

God mrogon.

Klockan är lite över 6 och jag mår bättre idag än i går. Ångesten är borta i lilla bröstet men lite oro är kvar i magen. Jag tror att den oron får vara kvar för det är lite saker på gång som gör mig lite pirrig i magen. Jag ska tävla i dressyr på söndag och det gör mig lite nervös. Min London resa ger mig lite pirr i magen. Det är roliga saker som ger mig pirr i magen, så det är mer positivt än negativt idag.

Värderingen igår gick mycket bra. Mannen som värderade huset var imponerad av vad vi åstadkommit så mycket släppte för både mig och maken. Som jag sagt i tidigare inlägg jobbar maken med sten och vi (jag säger vi, men de) har lagt skiffer som fönsterbläck vid källarfönstren. Det gillade värderingsmannen mycket. Ett exempel på vad maken har fixat tack vare sitt jobb.

Jag avslutade dagen med ett acoa-möte och jag tror att det hjälpte mig att bli av med ångesten. Vi var inte så många, men det gjorde så gott att sitta där i 1,5 timme och bara vara, bara lyssna.

Idag ska jag göra inlägg i diskussionen som gäller skolan och fortsätta med boken. Skolans diskussion slutar idag och vi ska påbörja en ny på måndag så jag känner att jag måste fokusera lite på det.

Idag ska jag orka vara med i utmaningen. Som ni märkte var jag inte med igår,men nu har jag ny energi att skriva så....

Ha en bra dag


Cattis

2 kommentarer:

Cicki sa...

Vad skönt att det känns bättre. Hoppas du får en bra helg med hästhoppning och förhoppningsvis även lite vila.

Cattis sa...

Hej,

Tack för omtanken. Jag hoppas att helgen blir bra. Ska snart sova och mår ganska bra ikväll

Hörs i morgon