VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 7 februari 2009

Slipper gå med hundarna idag;-)

Lördag morgon och klockan är 8. Jag dricker kopp nr 2 och har bestämt mig för att skriva ett inlägg. Jag skulle vara hemma hela eftermiddagen igår för att plugga och diska m.m. Den äldsta dottern praor så hon skulle komma hem efter 6. Den lilla var hos en kompis och skulle bli hämtat 5. Alltså hela eftermiddagen för mig själv. Sms började komma från prao tjejen. Kan du inte komma hit, jag har tråkigt. Jag sa nej i över en timme, men när hon tyckte att hon kunde få gå hem gav jag med mig och sa "Jag kommer med mitt hår" sagt och gjort jag körde in till stan och hårsalongen hon praoar på. Sket i disk och studieböcker. Gav henne mitt hår att tvätta, föna och platta. Med andra ord en härlig timme för att bli ompysslad. Vem byter inte bort disk och studier för det. Vad gör inte en mamma för sina barn??

Jag har sålt hundpromenaderna till min yngsta dotter och hennes kompis idag. De ska gå två gånger en timme varje gång med hundarna och jag kan gå i pyjamasen hela förmiddagen.



Jag hos praoeleven innen hon tvättade håret, dottern tycker att mamma är lite jobbig med kameran till sin blogg.




Mamma är pinsam, jag vill inte vara med säger hon









Nytvättat hår som blir fönat






Lite grejande inför plattningen






Klar. Nu har den lilla dottern kommit och tog det sista kortet.

Hon tyckte att hennes mamma blev fin. Gott var det i alla fall att bli ompysslad.



Efter hårfrisöskan fick jag köra 4,5 mil enkel resa för att hämta min yngsta dotters väska som inte blev lämnad när hon varit hos sin pappa sist. vad gör inte mamma för sina barn??
SVAR: (Nästan) allt
Klart hon kör 9 mil för en väska full med en tonrårings kläder, smink och mobil laddare.

Gissa hur mycket hon älskade sin mamma igårkväll?
Nu kallar köket och jag måste göra frukost. Sedan MÅSTE jag plugga lite, lite.

Ha en bra lördag.

Cattis

1 kommentar:

Cecilia Sahlström sa...

Jag avvaktar din text, så ska jag försöka vara kritisk - konstruktivt kritisk alltså:=)! Cissi