VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 15 februari 2009

utmaning 46 - en författares egenskaper.

En författare ska älska att skriva.
En författare ska älska att inspirera andra till att vilja läsa ens text.
En författare ska ha disciplin
En författare ska älska att förmedla ett budskap
En författare ska vara envis
En författare ska ta sig tid till att utvecklas sin kreativa sida
En författare ska ge sig själv ensamtid för att utvecklas.
En författare ska vara modig
En författare ska ha empati
En författare ska våga skriva även när det är svårt
En författare ska kunna ta emot kritik
En författare ska vara full av fantasi
En författare ska veta att hon betyder mycket för många....

4 kommentarer:

marmoria sa...

"ska veta att hon betyder mycket för andra" - klokt!

Tjotten sa...

Håller helt med föregående talare. Sista raden sa mycket som man kanske för sällan tänker på.

Cecilia Sahlström sa...

du är klok som en bok! Cissi

liselotte sa...

Inst¨mmer till fullo med den andra skrivpuffarna