VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 4 februari 2009

Det blåser inte idag

Jag vet inte om jag ska skriva tyvärr!!! eller inte. När det inte blåser betyder det att jag måste ut och jobba. Jag har mycket att göra här hemma, så det lockar inte, men jobbet måste skötas. Maken är min arbetsgivare och chef och mina arbetsuppgifter passar mig som varit utbränd, så jag FÅR INTE klaga.

Syrran var och gjorde kap igår i en skoaffär igår. Skor och stövlar för halva reapriset. Jag hade bestämt mig för att köpa snygga svarta stövlar till hösten, men nu blir det till stan efter jobbet kl.10 när affären öppnar. Ni kanske undrar när jag skriver efter jobbet 10. Ja, mina uppgifter idag tar 1,5 timme och då får jag väl! inte klaga. Mitt jobb är mycket bra, fast jag borde haft mer jobb för det ger inte så mycket pengar. För er som inte vet byter jag afficher på reklampelare och tavlor på stan. Denna sorts reklam har minskat så det säljs inte så ofta och då får jag mindre jobb. Resultatet, mindre pengar. resultatet av det - mindre shopping i London!!! Hur ska det gå???

Vi ska renovera köket nu som ni kan förstå om ni tittar på mitt kakel i inlägget innan detta. Värderingsmannen från banken kommer imorgon och det måste städas och putsas lite innan dess. Jag har två tråkiga dagar framför mig, men min dotter som praor har en ledig dag idag och tänk vilken hjälp jag får av henne då... Tack älskling.

Angående min bok, så ska jag inte skicka den förrän på måndag och nu när jag måste städa i två dagar ska boken vila tills fredag, då tar jag tag i det sista jag vill justera innan jag skickar den till Ann(coachen).

Nu är min andra kopp te slut och det är dags för frukost och sedan jobb.

Min utmaning kommer sedan.

Ha en bra dag

Cattis

Inga kommentarer: