VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 17 februari 2009

Känner mig fattig redan fast köket "bara " är beställt

Nu är köksbeställningen klar. Oh, vad dyrt. jag som inte har en hum om vad sånt kostar. Vår pengar som vi lånade av banken kommer inte att räcka till det vi trottoch planerat från början. Men som mitt tjat alltid säger - en sak i taget. Nu gör vi om köket och sedan ska jag ha 40-årsfest. SEDAN ser vi var vi är.

Jag måste försöka plugga idag för det gjorde jag inte igår. Boken kommer in i planeringen för torsdag för i morgon ska jag vara i stallet hela dagen med mina syskonbarn. Det är dagridläger för Amanda 6 år och jag och Alex 3 år vi kollar hur det går.

Nu när renoveringe börjar kännas av här uppe börjar det bli jobbigt. Vi bor i en plans hus med källaren och allt vi gjort fram till dags datum har varit i källaren, nu ska vi börja här uppe. Denna ooordning får mig att längta till London ännu mer. Nu är det verkligen nedräkning för mig.Resväskan kom fram igår från renoveringsdammet i källaren och nu ska den tvättas av innan den ska till London. Nu vill magen ha frukost, vi hörs snart igen.

Ha en bra dag.

En komplimang känns lite som att bli kysst genom en slöja. - VICTOR HUGO

Inga kommentarer: