VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 5 februari 2009

Ångest

Jag har fått ångest igen efter ca 4 år utan den. Som jag är för tillfälligt ska jag veta allting om mig själv och jag funderar mycket på varför den kommit på besök just nu. Det kan ha med min ekonomi att göra för det finns inte så mycket jobb till mig för tillfället och maken pratade om att säga upp mig och att jag då skulle stämpla istället. Då blir jag rädd eftersom jag vill fortsätta att plugga och det vet jag inte om jag får när jag stämplar.

Jag har nu på morgonen innan jag skriver detta inlägg skickat en intresseanmälan till Willys för jag vill gärna ha sommarjobb där. Jag ska skicka en intresseanmälan till maxi också om sommarjobb. Kommunen har sista ansökninsdag 30/4 om sommarjobb och där tror jag nog att jag kan få jobb, men jag vet inte i dessa tider alls. Helt plöstligt försvann tryggheten jag känt innan. När jag började plugga bestämde jag mig för att jobba varje sommar, men som tiderna är nu känner jag inte att det är en självklarhet att få sommarjobb alls. Jag har jobbat i en Prssbyråbutik i min yngre dagar och det gillade jag skarpt, därför hoppas jag att jag kan få jobb i en butik i sommar, men får jag inte det får jag ta det jag får.

Nu till något roligt. Jag hittade en filt i källaren igår när jag städade. Den tänkte jag att den stora hunden, Smida kunde få ligga på, på soffan. Tror ni att hon gjorde det när jag kom upp i morse. Nej, utanför filten låg hon såklart och när den lilla damen kom upp tog hon platsen på filten istället. De är för roliga de små djuren. Det blir aldrig som matte tänkt sig.



Syrran köpte ett par stövlar i förrgår på rea och då blev jag med sugen på att köpa stövlar och det fanns ett par som jag ville ha. Ordinariepris 1595kr. rea 995 och sedan halva respriset. FYND!!! härligt de är fina eller hur??

Får se om jag lyckas få till en text till utmaningen som inte associerar till alkoholisten hela tiden.... Jag får tänka när jag är ute och klistrar.

Ha en bra dag.

Cattis

5 kommentarer:

Cicki sa...

Hoppas du slipper din ångest. Det är inte trevligt att få. Förr fick jag det också.Du får försöka tänka att det ordnar sig på något vis. Min erfarenhet är att det gör det faktiskt.

Snygga stövlar och bra pris.

Cattis sa...

Tack Cicki, känns lite bättre nu, men jag har ändå en konstig känsla inombords... ska på acoa möte ikväll.hoppas att det blir ännu bättre efter det.

Cattis

Anneli sa...

Ågest är verkligen inte roligt. Tyvärr har jag inget bra tips för hur man hanterar den. Men jag har märkt att om jag plannerar hyfsat i förväg så blir jag inte lika stressad i alla fall.
Lyka till med sommarjobben!
//Anneli

Miss G sa...

Alla goda tankar och önskningar från mej till dej!

Cattis sa...

Tack för attni skickar tankar till mig, Nu har jag varit på acoamöte och det känns lite bättre inombords. MEN jag åt för mycket fett till kvällsmaten och mår ILLA!!! så in i.... Ont i magen oxå.... hoppas mina inlägg kan vara lite positivare i morgon...Godnatt och sov sött...