VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 1 februari 2009

Utmaning 1februari

Ljus Ljus, Ljus jag vill ha ljus. Varför är det bara grått, grått, grått. Jo, för jag bor i Skåneland. Det är tungt inombords och det har det varit hela hösten. Ljuset betyder väldigt mycket för mig har jag kommit på vid 39 års ålder. I morse vaknade jag efter 7 och då hade det börjat ljusna och det kändes lite, lite lättare. Jag tar en dag i taget och räknar minutrarna som dagen får i ljusets tecken varje dag. Allt blir mycket enklare när ljuset kommer. Jag har fler timmar att jobba utomhus på. Jag tycker det är roligare att gå ut med hundarna. Ja, allt blir helt enkelt mycket roligare, mycket skönare och helt enkelt allt och alla blir mycket lyckligare.

Ha en bra dag där ni är och jag hoppas ni har det ljusare än vi här i skåneland där det är grått, blåsigt och minusgrader... inte roligt alls, tack för skrivövningar och datorn.

Cattis

2 kommentarer:

Sofie B-C sa...

Håller så med om vad du skriver om ljuset! Visst är det svårt med det gråa in januari och februari. Här kommer våren lite tidigare, vilket är en befrielse. Men just nu är det ju grått vart man än tittar... Hoppas du får en fin dag, trots det. //Sofie

Cattis sa...

Jag kom på efter att jar hade skickat inlägget att jag har haft det lättare med mörkret när jag drogade mig med mat. Nu när jag inte gör det måste jag känna alla känslor och det gör denna mörka tid så mycket jobbigare än innan.

Ha en bra dag själv.

cattis