VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 6 februari 2009

Utmaning 6 februari

Någon känner sig efterlängtad.

Jag har varit iväg med kompisar i två veckor och är på väg hem nu. Jag vet att flickorna har längtat efter mig. I början när jag hade rest fick jag ett sms och ett telefonsamtal varje dag. De sista dagarna har jag fått minst 25 sms av flickorna varje dag. Den lilla damen skickar flest. Där kan det komma ett med texten "saknar dig" och nästa 2 minuter senare "Jag saknar dig MYCKET". Hon har inte en tanke på att de kostar pengar för mig att ta emor sms utomlands. Hon vill bara förmedla sin kärlek och längtan till sin mamma. Jag älskar det. Jag älskar att veta att de har längtat efter mig. Jag älskar att känna mig behövd. Jag älskar att resa, men älskar ännu mer att vara hemma hos mina underbara flickor.

Detta är andra gången de senaste 5 åren som jag åker ensam någonstans och fast flickorna är i tonåren är det en härlig känsla att veta att de ändå gillar att ha sin mamma hemma.

Pip, nu kommer det ett nytt sms "Jag saknar dig fortfarande lika mycket" Hon är för käck, jag svarar alltid tillbaka med att jag saknar henne lika mycket. Jag är övertygad om att den äldsta dottern saknar lika mycket men hon uttrycker det inte på samma sätt, men så fort jag kommer hem från mina resor har jag alltid två tonåringar runt halsen på mig som inte släpper mig i första taget.

Detta är den viktigaste rollen i mitt liv - att vara mamma

cattis

2 kommentarer:

Cecilia Sahlström sa...

Visst är det härligt att vara efterlängtad av sina barn. Jag har ju just blivit av med mitt sista, som alltså flyttat hemifrån. Det har varit och är fortfarande en förfärande tomhet inom mig. Längtan tycks aldrig ta slut. Fin beskrivning av hur det är att vara mamma. Cissi

Cattis sa...

Mina barn är tonåringar nu och jag älskar denna tid. vi har så roligt tillsammans. Jag är lýcklig så länge det varar. Trodde inte det skulle vara så kul med dem i tonåren, men minns väl min egna hemska tonårstid och trodde de skulle få det lika jävligt som jag hade det.

Jag är inte precis som min mamma heller var....TACK OCH LOV

ha en bra helg. tack för kommentaren

Cattis