VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 12 februari 2009

Vi älskar snön

God morgon, Klockan är kvart över 6 och jag är inne på kopp nummer två av mitt te. Gårdagen var en tung dag eftersom jag vaknade 4.18 och inte kunde somna om. Men dagen gick den med som de alltid gör och skrivandet betydelse för mig blir bara större och större. När jag får sitta här vi datorn varje morgon vaknar jag till liv och jag känner en oerhörd glädje inombords när jag skrivit en utmaning eller inlägg.


Jag älskar också min kamera som jag fick av min älskade make i julklapp. Jag skulle kunna lägga in hur mycket bilder här på bloggen som helst, men då tröttnar ni kanske på att läsa mina texter. Det vill jag absolut inte att ni ska göra. Här kommer i alla fall tre bilder fån gårdagen när jag och vovvarna var ute i snön.


Den lilla damen får snöklumpar i pälsen så hon haltade och gillade inte att vara ute för länge. Det hade kommit ca 2 dm snö och när det inte var plogat var det lite jobbigt, tyckte Gina.








Den stora hunden har lite lättare för att gå i snön och hade inga bekymmer med det, sa hon till sin matte.






Matte själv tyckte att det var rätt mysigt om jag hade varit klädd och inte valt att gå ut i finstövlar jeanskjol och tights. Det var lite för kallt för en hundpromenad. Jag var finklädd eftersom jag varit på ett sjukhusbesök med den lilla dottern. Men huvan över huvudet så frös jag i alla fall inte om öronen.

Nu har jag skrivit utmaningen, mina morgonsidor och detta inlägg och jag känner mig full av energi inför denna dag. Vi ska på banken halv två och försöka låna pengar till renoveringen av vårt kök. Vi får se hur hårt banken håller i sina pengar. Håll tummarna för oss.


Våra ambitioner är våra möjligheter, - SAMUEL JACKSON


Ha en bra dag

Cattis

1 kommentar:

Cicki sa...

Oj vad mycket snö det kommit i Skåneland. Jag gillar att titta på bilder i bloggarna men är du orolig att det blir för mycket kan du ju skaffa en fotoblogg parallellt. Det verkar vara många som gör så. Eller lägger in album där folk kan gå in och kolla.