VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 2 februari 2009

Jag får vara inne idag!!!

God morgon,

Klockan är halv 8 och jag dricker kopp nr 2 av mitt goda te. Mitt skåp med alla mina tesorter är proppfullt. Jag köper och köper nya tesorter hela tiden. Jag tänker emellanåt att nu räcker detta länge, men sedan när jag tycker att det börjar sina köper jag nya sorter igen. Jag ska ta ett kort på allt mitt te sedan och visa er.

Jag har inget utomhusjobb idag och tur är väl det eftersom det blåser så mycket. Jag ska klistra imorgon och vi får se hur det går i blåsten. Jag provar med en tavla och sedan kör jag hem om afficherna flyger ifrån mig. Jag brukar resonera att när stegen blåser omkull och afficherna flyger från mig då är det dags att köra hem.

Nu ska jag snart äta frukost och sedan ska jag plocka fram boken och ge den lite tid. Jag måste utveckla några scener som jag upptäckte igår att de inte stämde riktigt. Jag har många funderingar med boken,men just nu tänker jag att jag skriver ner dem och frågar Ann om dem när jag kommer till London och sedan jobbar jag med dem där.

När vädret är så här tråkigt som det är nu är det tråkigt med hundarna. Jag skulle gärna vilja sitta här framför datorn hela dagen, men det går inte. Jag följde mina syskonbarn hem med hundarna igår och det blev en timmes promenad innan jag var hemma igen och det gjorde dem gott.Mig med för den delen. De sover fortfarande, den stora andas så tugnt så tungt. Gott. Jag behöver inte ta ut mig alldeles för deras skull idag känner jag.

Nu ska jag gå och fixa till min underbara frukost och sedan blir det skrivande på boken.

Ha en bra dag, hoppas ni har bättre väder än i Skåneland.

Cattis

Inga kommentarer: