VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 10 februari 2009

Tisdag - en dag med studier

God morgon.
Klockan är 8.10 och jag dricker min tredje!! kopp te. Jag har vaknat till liv nu med datorns hjälp. Jag var väldigt seg klockan 6 när jag vaknade. Jag har suttit och skrivit färdvägar till och från mina besök i London. Jag vill känna mig trygg när jag kommer dit och jag vill veta vilken buss jag ska ta till de olika ställena jag ska besöka.

Så här mysigt hade jag och min älskling det igår framför tvn.


Här kommer en väderrapport från Skåne. Idag skiner solen och det blir "nog" vackert under förmiddagen. Snön och blåsten kommer i eftermiddag och ska stanna i 2 dygn enligt smhi. I helgen blir det sol och 11 minusgrader. Jag känner tacksamhet för att jag INTE har något utomhusjobb denna vecka.

Nu ska jag äta min delikata frukost, gå en liten liten runda med hundarna och sedan är det studier för hela slanten. Självklart gör jag utmaningen innan jag börjar plugga.

Ha en bra dag

Jag försöker fånga varenda mening, vartenda ord du och jag säger.....ANTON TJECHOV

Cattis

Inga kommentarer: