VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 4 februari 2009

Utmaning 4 februari.

Jag hade befarat att denna dagen skulle komma, men ändå haft förhoppningar att den inte skulle komma på länge.

Pappa hade varit nykter sedan januari. Vilken gång i ordningen han varit nykter i några månader vet jag inte. Jag Hade suttit på högskolan två lördagar i månaden och tentat. Antingen hade jag en ordinarie tenta eller en omtenta. Alla tentor var lika jobbiga att göra. Nu var jag inne i maj månad och snart var det sommarlov. Jag visste att pappa hade börjat dricka igen fast ingen sa det till mig. Jag hade inte träffat pappa heller och inte märkt det genom att se honom, ändå visste jag. Pappa kom inte lika ofta som han gjort från januari till dags datum. Han ringde inte längre heller till mig som han börjat göra så fort han blev nykter i januari. Mamma var tröttare igen och det visste jag var en måttstock om pappa var nykter eller inte. Tänk att ingen talade med mig om pappa drack, men ändå kände jag det i atmosfären att det hänt. Det jag visste skulle hända, men som jag hoppades inte skulle hända.

Jaha, då fick vi 4 månader av nykterhet denna gång. Vi får vara lycklig för det man får är det inte så. Jag ringde syrran och frågad om mina farhågos var sanna. Tyvärr svarade hon att de var det,men att hon och mamma ville att jag skulle få tenta "ifred". IFRED, man tentar inte ifred om man är ett vuxet barn till en alkoholist. Då gör man ingeting i fred för man är aldrig lugn inombords eller kan koppla av totalt eftersom alla känslor inombords alltid är kaos.

3 kommentarer:

Anneli sa...

Kommer din bok att finnas i handeln sen när den är klar? Ser verkligen fram emot att läsa den. Försöker att inte tappa skrivångan nu när jag har börjat men det tar ju så mycket på krafterna.
//Anneli

Cecilia Sahlström sa...

Nej så är det. Man är aldrig ifred när man lever med alkoholister, även om de är långt borta! Man lever liksom med dem - genom oron - ändå! Bra beskrivet! Cissi

Cattis sa...

Målet och drömmen är att boken ska finnas i handeln....Jag märker oxå att det tar på krafterna men då är det bra att använda sig av

En sak i sänder

En dag i taget

Cattis