VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 22 februari 2009

Utmaning 53 - Det blev aldrig mer detsamma

Våren -06 mådde jag så fruktansvärt psykiskt dåligt för min vikt att jag var beredd att äta vad som helst bara jag fick må bättre. Det var mina tankar då. Jag hittade en dietist som var drogterapeut och näringsfysiolog som kunde det här med sockerberoende. När jag gick till henne fick jag reda på att jag var sockerberoende och inte fick äta socker mer. Jag fick inte heller dricka sprit. Jag skulle också låta bli glutenprodukter och mjölkprodukter. Jag kände direkt "Livet blir aldrig mer detsamma" och det har det inte blivit heller. Det har blivit bättre, fast det kände jag inte de tre första månaderna när jag var sockerfri, men när jag hade insett att jag var sjuk och en matmissbrukare lät jag bli sockret helt och hållet och det var 3/9 -06

När jag emellanåt vill tillbaka till som det var förut frågar jag mina barn hur jag var när jag åt socker och de berättar gärna om deras arga mamma som alltid skällde och alltid åt upp allt godis och chockladbollar som de bakat dem.

Men att skiljas från två så nära pch kära vänner som spriten coh sockret var inte lätt, men rätt. Jag vill inte att livet ska bli som det var förut. Jag vill att livet ska fortsätta en dag i taget som det är idag. Sockerfri, spritfri och kreativ med mitt skrivande för då mår jag som bäst.

Maten och sockret var mina bästa vänner under många år, de fanns alltid där för mig när jag var hungrig, ledsen, arg, frustrerad, ilsken, glad, lycklig, JA, alltid hade jag något att äta för. Nu måste jag känna alla dessa känslor istället och emellanåt är det jobbigt, men inombords är jag lyckligare än att jag trodde jag kunde bli. Jag brukar säga att "jag känner en lycka inombords som jag aldrig känt, som jag aldrig trott att jag kunde få uppleva och som jag alltid längtat efter att få känna.

En dag i taget fortsätter livet som jag vill ha det för jag vill inte att livet ska bli som det var förr.

Varje utgång är en ingång till ett annat ställe - TOM STOPPARD

Ha en bra dag

Cattis

1 kommentar:

Anneli sa...

Det här: "en dag i taget fortsätter livet som jag vill ha det för jag vill inte att livet ska bli som det var förr" ska jag verkligen försöka ta med mig på min egen resa.

Ibland har jag en tendens att tappa styrkan i mina egna beslut, trots att jag vet att jag har rätt. Tack för att du genom det du skriver hjälper mig att hitta tillbaka.

Kram
Anneli