VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 17 februari 2009

Utmaning 48 - den mest intressanta person

Min dag igår handlade inte om särskilt många personer som jag pratade med. Av de jag pratade med är min syster den självklara personen att skriva om. Vi pratar med varandra flera gånger om dagen och en anledning är att det bara är hon och jag i vår familj(inga föräldrar närvarande, som ni vet). Vï är med i 12-stegsprogram båda två och har oerhört stor glädje av varandras kunskaper och inspiration. Våra samtal är aldrig tråkiga och får mig alltid att bli glad. Saknaden lyser alltid igenom i hennes röst om det har gått för många timmar mellan våra samtal.

Denna intressanta relation har vi inte haft alltid, som ni säkert kan förstå. Min syster tog en liten paus från mig -00 för min skilsmässa som jag gick igenom just då var "lite" jobbig. Efter ett halvår började vi om kan man säga. Tillit och ärlighet från början till slut. Allt har sedan blivit bättre och bättre sedan vi gick med i 12-stegsprogram där vi blivit mindre egoistiska och mer ödmjuka.

Vi finns för varandra varje dag, varje timme. Hon kommer troligtvis alltid att vara den peron som toppar min varjedagintressantasteperson för att hon är den hon är.

Min älskade syster.

Älskar dig.

Ha en bra dag

Det finns lika många olika slags skönhet som det finns sätt att söka lyckan - CHARLES BAUDELAIRE
Cattis

2 kommentarer:

Lillemor sa...

Hej! Jag gillar när du skriver om din familj, kvittar om det är sorgligt eller innerligt varmt som dagens text. Jag känner igen mej. Och jag önskar dej lycka till med både kök och London!

Cecilia Sahlström sa...

När du beskriver din relation till din syster, blir jag så glad. Det får mig att le. Inte så mycket för igenkänningen i just systerskapet - har ju ingen syster - som för den känsla av värme och innerlighet du sprider. Jag säger som Lillemor, lycka till med både kök och London!! Cissi