VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 8 februari 2009

Dressyrtävling idag

God morgon,

Klockan är 7 och jag sitter här som vanligt och dricker te. Jag ska till stallet idag för det är dressyrtävling. Jag ska tävla i det lättaste programmet. L:D tror jag man skriver. Det är bara skritt och arbetstrav. Jag har gjort det en gång innan och det var riktigt roligt även om hästen inte gjorde som jag bad henne om då. Jag hoppas att detgår lite bättre idag. Jag ärmed i tävlingssektionen i ridklubben oxå och jag har fått arbetsuppgiften att efterjag har tävlat ska jag sitta och skriva ner vad domaren tycker om varje ryttare. Tävlingen är inte så stor, men jag fryser ju som om det är hur kallt som helst och det är det enda som oroar mig, när jag ska sitta i ett ridhus några timmar. Rapport kommer sen om hur det gick.

I morgon börjar en ny diskussion över internet med skolan. Jag läste planeringen igår. 460!!! sidor att läsa ingår denna gång. NU måste jag stryka ännu mer i kalendern för att jag ska få må så bra som möjligt. Diskussionen varar tills nästa fredag så det är till att läsa lite varje dag och tillsammans med min kurskamrat Jenny fixar jag detta.(hoppas jag)

Boken har jag inte tittat på under fredag eller lördag, men jag kommer att ge den hela måndagen och så skickas den till Ann på kvällen. Jag har svårt att sätta mig vid boken när här är folk hemma och om jag inte vet att jag har flera timmar framför mig som jag kans rkiva på. Kanske en sak att öva på. Jag skulle behöva en massör här nu varje dag känner jag i axlarna med all den tid framför datorn. Jag är själv utbildad massör, men det är inte så kul eller lätt att massera sig själv.

Utmaningen från skrivpuff tilltalar mig idag, så den kommer efter tävlingen i eftermiddag.

Ha en skön söndag, hoppas ni slipper frysa och det gråa vädret hoppar över där ni bor.

Cattis

2 kommentarer:

Robert W sa...

Vädret kan man alltid ha åsikter om. Jag ska ut och skotta snö...

Cattis sa...

Vad härligt och vad jobbigt. Snön är bättre än grått, men som sagt vädret kan diskuteras i det oändlliga....