VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 3 februari 2009

DET BLÅSER I SKÅNE!!!!

Jag kan inte jobba utomhus för det blåser så mycket. Det är på gott och ont. Jag gillar att vara inomhus, men det är tråkigt att skjuta jobbet framför mig hela tiden. De afficher som jag skulle klistrat idag är exakt likadana som de som redan sitter där, så det känns lite onödigt, och därför gör jag inte det idag när det blåser. Jag får lägga dagen på skolan och boken. Jag börjar med resterande 30 sidor i boken som jag ska gå igenom innan jag måste plugga lite.Eller plugga lite mycket. Kanske...

Jag fick planeringen igår för mina studier och den var "rätt" lagom. Jag ska ut på praktik, samtidigt som jag ska försöka jobba + 2 tentor och 2 träffar på skolan och däremellan ska jag fylla 40 med stor fest och en konfirmation. Låter som en bra vår för en tidigare utbränd kvinna va??? Då ska jag även he ett 13-års kalas + ett 15-års kalas oxå. SAMTIDIGT som vi renoverar köket och vardagsrummet för det ska vara klart till in fest i april. Visst har vi en bra planering??

Det blir mindre möten, och mindre ridning. Jag tänker göra det som jag behöver göra för mitt välbefinnande, men jag tänker inte ta ut mig. Jag tänker ta en sak i taget och en dag i taget för då vet jag att jag klarar denna vär oxå.

Ha en bra dag...en sak i sänder

Cattis

Inga kommentarer: