VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 14 februari 2009

Utmaning 45 - Kärleksförklaring till mina barn

Älskade barn. Jag trodde att när ni kom upp i tonåren skulle vi få det jobbigt tillsammans. MEN jag har det så roligt tillsammans med er.Ni är så gulliga och rara både mot mig och mot varandra. När ni ber mig ligga bredvid er och prata lite innann ni somnar blir jag så lycklig. Ni vill ha mig nära er fortfarande. Det känns nästan som det sprängs inom mig när jag ser er och jag vill bara pussa på er hela tiden. Men jag låter bli för jag vill inte vara en jobbig mamma.

Jag kommer alltid att känna så här starkt för er oavsett vad ni gör. Jag kommer alltid att finnas för er när ni behöver mig för det är vad min mammaroll är. Jag kommer att krama er så mycket ni bara vill och när ni tycker att det är tillräckligt då minskar jag på det för jag vill inte bli en dryg mamma.

Den lycka jag kände när ni föddes trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva. När dotter nummer två hade kommit ut var lyckan fullkomlig för mig. Vad häftigt, jag har två döttrar. Jag tycker fortfarande efter 13 år att det är häftigt med två helt underbara flickor som vill vara med mig ibland, som vill prata med mig rätt ofta faktiskt. Då känner jag att alla dessa år innan tonåren kom har jag gjort något bra i alla fall eftersom vi har en nära relation idag.

När andra säger att det ska bli skönt när deras barn flyttar om några år säger jag "Mina barn ska aldrig flytta" Det är vad jag känner, jag vet att ni ska flytta en vacker dag, men det betyder inte att jag vill bli av med er. Jag älskar er av hela mitt hjärta och jag hoppas att det som vi har det idag, kan fortsätta för ni gör mig så lyckliga och utan er är jag inte hel.

Jag kan inte begripa; jag älskar - ALFRED TENNYSON

Mamma

7 kommentarer:

skimmer sa...

Gomorron Cattis,
vilken fin balanserad kärleksförklaring. Man önskar sig en sån mamma!
Ha en bra dag!!

liselotte sa...

En fin kärleksförklaring till dina barn Spar den fina texten och ge barnen den en dag

Tjotten sa...

Säger som Liselott, spar den till dina barn senare.
Jag har själv tre Gudagåvor, och det är så förunderligt att kärleken kan vara så stor.
Förstår så väl att du vill att de ska bo kvar.
Härlig kärleksförklaring!

Charlotte sa...

Underbara barn! Man kommer inte ifrån att kärleken till barnen är störst.

Cecilia Sahlström sa...

Oja, så är det att vara mamma! Jag känner igen allt. Barn är den finaste gåva en människa kan få. Kärleksfullt berättat, Cattis!
Kram Cissi

Cattis sa...

När jag skriver mina utmaningar flyger fingrarna över tangentbordet hur enkelt som helst, men när jag ska läsa upp vad jag skrivit förnågon närstående kommer tårarna. Jobbigt, men samtidigt gott att veta att texten berör...

Ha en härlig dag

Cattis

marmoria sa...

Mycket äkta och fint. Mammatemat är nog ett av dina bästa. Tänk, att du fått denna stora förmåga till kärlek trots att din uppväxt var så grym! (Jag utgår från att texten om din mamma, som jag grinade över på tåget, var sann)