VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 23 februari 2009

Utmaning 54 det ingen vet...

Det ingen vet är att jag har en hemlig plan på hur jag ska få mina barn att INTE flytta hemifrån. Denna plan går ut på att jag först och främst döljer hur mycket pengar jag har och hur mycket jag sparar.

Jag tänker låtsas att jag inte tjänar så mycket pengar för då kanske de inte ber mig om några. Om jag inte har några pengar att hjälpe dem med körkort behöver de min hjälp längre tid och det kanske får dem att stanna hemma längre.

Jag tänker inte ge dem några extra pengar som gör att de kan spara för att flytta hemifrån.

Jag tänker verkligen bestämma över att de ska läsa på högskolan här där vi bor och att de hittar ett program som det inte finns så mycket jobb inom den branchen och att det är en lång utbildning. För att förlänga deras tid hemma ska jag uppmuntra dem att ta ett sabbatsår mellan högstadiet och gymnasiet+ ett sabbatsår mellan gymnasiet och högskolan. Då får jag ytterligare några år med dem hemma, till min stora lycka. Jag vill att de ska vara mina barn som behöver mig väldigt länge till och därför tänker jag fullfölja denna plan.

Får se om det ingen annan vet om mig kan fungera...


Mod är fruktan som bett sina böner - DOROTHY BERNARD
Ha en bra dag.

6 kommentarer:

Unknown sa...

hahaha, underbar plan!!
tror att jag ska annama den samma!!
kram

Jag, speciell i mängden! sa...

Så olika man kan se på saker. Jag börjar skapa en plan för hur jag ska få mina barn att flytta ut. Inte för att jag inte älskar dem men för att det ska blir lite skönt när den dagen kommer.

Margareta sa...

Har du tagit med i beräkningen att du måste hålla utsocknes pojkvänner långt från dem??

Cattis sa...

Jag funderade mycket på min utmaning när jag var ute och jobbade. Funderade då på hur jag skulle uppmuntra dem med att färga håret i de konstigaste färger så de inte är attraktiva för pojkarna i bygden... får se hur det går....

skimmer sa...

jättebra ide. tokfia!!!

jag gillar tvärtom ideen fortsätt på den!! mamman som...ja duvet.

Tjotten sa...

Bara tanken på att någon tänker ut sådana planer är roande :-)
Måste erkänna att jag inte kan bestämma mig. När de sover, när man får en smarrig puss eller när de överraskare en med en hemma bakad kaka och resten av köket ser ut som värsta katastrofen. Eller när de är härligt febriga särskilt nätr det är extra tråkigt att gå till jobbet. Ja då vill jag hadem hemma för hela livet. Men när barnen är som mest normala, klöser ögonen ur varandra, drar in kattsit på hallmattan, okuperar toan i timmar (tjejen) eller säger att maten är äcklig när man lagt ner ett j.... jobb på att få dem nöjda. Ja då får de gärna flytta tidigt.