VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 12 februari 2009

Utmaning 12 februari

Någon som du hett önskade dig när du var liten, men aldrig fick. Vad hade hänt om du fått det?

Jag gick varje dag och väntade på att mamma skulle komma hem från jobbet.Skulle hon vara arg idag också? Jag hade städat mitt rum och damsmsugat i köket. Kunde det vara värt en kram? På min önskelista som jag hade inom mig stod det på plats nummer ett. En kram från mamma varje dag. På plats nummer två stod det. En Kram från mamma varje kväll. Denna önskelista läste jag varje kväll innan jag somnade och jag läste den så fort jag vaknade. Jag var fylld av hopp varje dag. Kanske idag, kan jag få en kram.

Mamma och pappa kramades ibland, så jag visste att hon kunde kramas. Hon visste att man la armarna runt halsen på den andra personen och stod nära, nära. Hon gjorde det med pappa och jag önskade djupt att jag också kunde få en kram i alla fall när jag fyllde år. De kom aldrig. Jag förblev ett mammakramlöst barn genom hela min uppväxt.

Vad hade hänt om jag fått en kram när jag fyllde år? När jag vaknade varje morgon? Ja, det får jag förmodligen aldrig svar på, men jag hade kanske idag sluppit tråna efter kärlek och bekräftesle på allt jag gör. Står skorna rätt, Gjorde jag det bra? Blev maten god? Är jag fin? Skriver jag bra? Ah, vad min familj är trött på mig och mitt sökande efter bekräftelse. Jag önskar att kramarna hade kommmit när jag var barn för då hade jag inte behövt söka efter dem som vuxen.

Cattis

7 kommentarer:

Margareta sa...

Det du skriver idag borde publiceras inför alla hjärtans dag, en påminnelse om vad viktig mammakramen är!! En källa till att må bra i livet! En stor kram till dig från Margareta

liselotte sa...

Jag håller men Margareta En text som visar att det är så viktigt att vi visar våra känslor och inte bara tror att de andra vet ju i alla fall att de är viktiga för oss.
En vinterkram till dig som skriver så modigt. Ps det viktigaste är att jsut du gillar dina egna texter

Cattis sa...

Tack för kramarna.... jag ger till er också för att ni läser mina texter och skriver så fint båda två.

marmoria sa...

Hoppas ingen ser att jag gråter (sitter på ett tåg). Starkt. Skönt, avskalat språk. Det spelar ingen roll om folk ser det. Kram från mig.

skimmer sa...

jag håller med margareta om Mammakramlösheten. sånt känner jag personligen igen.
du skriver jättebra, man är mitt i där du är.

Lena

Cecilia Sahlström sa...

En så enkel önskan att bejaka! En så enkel sak att ge bort. Och ändå uppenbarligen så svår! Någonstans inom mig sörjer jag med dig! Mycket naken text om en längtan som borde vara det naturligaste i världen att få tillfredsställd. Kram CIssi

Cattis sa...

Tack för alla fina kommentarer. Jag läste upp utmaningen för min och äldsta dotter och det gjorde ont inombords. Fick kämpa lite emd röstläget.... Ah..... vad det är skönt att kunna skriva det jag behöver skriva... Tack för att ni finns där ute och läser mina texter.

Natti Natti