VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 3 februari 2009

Utmaning 3 februari- Ta chansen

Jag hade gått och mått dåligt i så många år nu. Vad skulle jag ta mig till egentligen? Fortsätta att må dåligt? Fortsätta att äta på samma vis som alla i min omgivning säger är en besatthet, fast jag tycker att jag bara äter lite för mycket. Finns det verkligen någonting som kan hjälpa mig? Jag mår psykiskt dåligt och de vill att jag ska ändra min mat. Hur hänger det ihop?

Vi sätter oss ner och de förklarar för mig att jag äter på känslor, Äter på känslor? Jag? De ber mig tänka efter när jag äter som mest och när jag gör det kommer jag på att jag gör det när jag är ledsen, känner mig ensam, är förbannad på mamma eller tycker allmänt synd om mig för att jag har inget jobb.

De säger att detta är den chansen jag får nu för annars går platsen till någon annan.Vågar jag släppa taget om mitt liv och försöka må bättre och äta annorlund? Har jag något val? Egenligen inte för jag har verkligen nått botten, nu är det dags att våga, våga ta chansen till ett bättre liv.

Tack för att ni inte gav upp om mig.

Jag tar chansen...

1 kommentar:

Margareta sa...

Jag tar med mig uttrycket "äter på känslor" och beundrar modet att komma igen!