VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 24 februari 2009

4 dagar till London

God morgon,

Ja, nu sitter jag här igen en tidig morgon(halv 6). Jag mår ändå ganska bra. Jag ska till den skolan som jag ska göra min praktik på nu under våren idag. Jag ska följa en lärare i svenska, engelska och tyska. Det är svenskan som jag ska ha lektioner i innan terminen är slut. Eftersom vi ska följa en lärare heltid får jag följa henne på alla hennes lektioner och då blir det även tyska och engelska. Det ska bli mycket spännande.

Väskan är packad till London och det som är kvar är ett frågeformulär om boken som jag ska skicka till Min coach. Det innehåller många frågor om min bok, vad jag tycker, vad jag förmedlar och vad jag vill ha hjälp med av henne när jag kommer dit. Jag har fått det lite svårt att skriva efter att jag skickade in boken. Jag tycker min bok inte förmedlar någonting, är dålig och att texten inte flyter. Jag väntar på att få komma till London och att Ann ska få upp mig från dessa negativa tankarna om boken och då kommer fingrarna att flyga över tangentbordet, det vet jag.

När det gäller renoveringen här hemma flyttar jag saker hela tiden. Igår skruvade jag ner hyllor från väggarna och skruvade isär det stora matbordet. Jag vet visserligen inte var det ska få plats, men det ordnar sig nog när jag kollar runt i källaren.

Inte nog med resan, renoveringen och min praktik 2 dagar denna vecka, jag har en som blir tonåring på fredag också. Jag ska hinna städa, baka en paj, baka kärleksmums, köpa en present till och fixa en bra dag för henne oxå innan jag reser. Visst är det en härlig vecka för en med utbrändhet i bakgrunden? MEN jag har tagit bort en massa för att det inte ska bli alldeles för mycket. Min syster skjutsade till och från stallet igår, jag ska inte rida idag och jag ska inte gå på några möten heller. Jag tycker faktiskt att jag lärt mig en del när dessa hektiska dagarna kommer i min väg.

Nu ska jag skriva utmaningen innan jag fixar frukost.

Älska ögonblicket så ska ögonblickets energi spridas utan gränser - CORITA KENT

Ha det bra

Cattis

Inga kommentarer: