VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 31 januari 2009

Nu går jag inte ut mer idag

Hej,

Nu sitter jag i soffan och är nyduschad och jag går inte ut i kylan mer idag. Maken får ta kvällspromenaden med hundarna.
Jag, Amanda och Alexander var ute en liten runda med hundarna när de kom till mig.

Jag är så fruktansvärt trött och jag blir så ledsen när jag inte orkar med så mycket. Det är 6 år sedan jag blev sjukskriven för urbrändhet och jag orkar med mitt jobb och skolan, men sedan när jag är lite,lite för mycket i farten blir jag trött direkt och det gör mig så ledsen. Jag får ta och försöka vara hemma ännu mera så att jag inte blir så trött så fort



När vi kom hem skulle vi lära Alexander ta en bild med min kamera. Det gick sisådär som ni kan se.







Där lyckades jag hitta kameran.När inte fotografen hittar mig får jag hjälpa till. Han är rätt duktig till att bara vara tre år eller hur?








Det är så gott det lilla goda, som vi brukar kalla honom, men då säger han "Jag är inte liten, jag är stor".
Puss, puss Alexander från moster


Nu ska jag ta fram boken och skriva på den tills det är dags att sova. Den behöver få några timmar nu och jag ska fortsätta i morgon bitti, tänkte jag.

Ha en bra lördagkväll nu...

Cattis

1 kommentar:

Anneli sa...

Hej, det är alltid skönt att höra att det finns fler som har gjort som en själv, som kanske kan förstå att man väljer bort sina föräldrar, utan att man måste försvara sig.

Ska kolla upp den där boken, den verkar inte så dum.

Läste din profil, skönt att du mår så mycket bättre idag, det ger mig hopp för framtiden.

//Anneli