VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 30 januari 2009

Busy friday

God morgon.

Klockan är 6 och jag har varit vaken i över en timme. Jag hoppades att jag skulle kunna sova lite längre, men det ville inte min kropp. Denna dag kommer att gå i ett nafs. Jag ska göra en massa ärenden som jag skjutit framför mig. Jag hatar detta, att åka på en massa tråkiga saker, men de måste göras. Jag måste lämna en bok på biblioteket, den skulle lämnats i onsdags. Jag måste justera mina glasögon, det borde gjorts för en vecka sedan. Jag måste till maxi och få pengar för dvd nr 2 som jag betalat men aldrig köpt.Jag måste lämna dvd nummer 1 eftersom den inte fungerar. Jag måste till högskolans bibliotek för att kopiera en bok för min diskussion i svenska grammatiken började igår och jag fattas en bok i detta ämne.Jag ska på samtal med min dotter eftersom hon inte mår så bra. Visst låter det som en rolig dag??

jag får sällskap av Alexander 3 år under förmidadgen och lunchen är bokad hos syrran.
Detta är verkligen en dag för mig som varit utbränd. Tur att soffan har bokat date med mig ikväll.

Med en sådan här dag framför mig är texten EN SAK I SÄNDER mycket viktig för mig.

Till alla er andra där ute. Ta det lugnt. Ha en härlig fredag. Som ni säkert kan förstå kanske min utmaning inte kommer förrän ikväll.

Cattis

2 kommentarer:

Cicki sa...

Det var mycket på en gång. Det är väl ingen idé att säga att du måste ta det lugnt. Det vet du ju själv. Hoppas du får vila hela helgen i stället.

Vi har många likheter du och jag. Jag växte också upp med en alkoholiserad far. Fast nu är han nykter sedan många år så jag har verkligen fått tillbaka min pappa.

Jag är dessutom helt övertygad om att min fibro bottnar i en utbrändhet. Fast då pratade man inte i de termerna. Man visste knappt att fibro fanns när jag diagnostiserades.

Cattis sa...

Nu är jag hemma igen och dagen ahr gått bra. Jag körde 9 i morse och kom hem halv 4. en sådan här dag hade jag inte orkat för ett år sedan men det göra jag nu och jag är trött, men mår ändå ganska bra.

Ska vila hela helgen....LOVAR...

Cattis