VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 24 januari 2009

Lev i nuet

På nämndemansgården i Blentarp(behandlingshem) säger de att man ska plocka bort två dagar i veckan. Är det de två dagarna den anhörige super som mest?? Nej det är gårdagen och morgondagen. Vi ska leva i dag, i nuet. Det är inte altid så lätt när man har en stressig vecka framför sig, men väl tänkvärda ord, tycker jag.

Nu har jag satt degen på jäsning, mina döttrar(och make) ska få nygräddade frallebullar till frukost. Detta hoppas jag ska ge flickorna glädje att städa med sin mamma idag. Jag har bestämt att vi ska ta tag i de delarna vi är bra på. Min lilla dotter är inte så glad för att städa när hon inte kan se slutet på det vi gör. Och det kan jag tala om för er att det gör man inte i vår källare. Därför får hon lite andra arbetsuppgifter som hon är mycket duktigare på. Hon ska vika tvätt, gå ut med hundarna och ta hand om disken. Så gör jag och den andra dottern det vi är duktiga på, städar källaren så länge vi orkar.(Blir nog inte så länge). Sen blir det nog lite med boken idag också, kan jag tänka mig. Den är min nya älskling. Den finns med mig hela tiden och nu är det 5 veckor till min resa till London. Jag både längtar och är nervös.

Ha en bra Lördag.

Cattis

Inga kommentarer: