VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 29 januari 2009

Utmaning 29 Varningsskylten

VARNINGS SKYLT "Kör försiktigt - utbrända i området"

Jag är på väg till stan för att handla när jag kommer till en fyrvägskorsning. Jag trycker på knappen till övergångsstället och ställer mig och väntar på grön gubbe och det pickande ljudet som talar om förmig när jag ska få gå över. jag står en stund och till slut kommer det pickande ljudet och jag går över. "TUUUUT" en bil håller på att köra på mig. Jag känner hur hjärtat kramas av rädslan, jag var bara någera cm från att bli påkörd. Hemska gubbe tänker jag. Jag hade grönt. När jag går några steg till märker jag att trafiken inte alls flyter på som om det var jag som hade grön gubbe. Jag tittar upp och ser den röda gubben. Jag stannar tvärt på refugen i mitten av vägen. jag vänder mig om och tittar på den andravägen.Det var övergångsstället på adnra vägen som fick grön gubbe. Hur förvirrad är jag egentligen, tänkte jag. jag får noghålla mig inomhus istället för jag klarar tydligen inte av att vara bland bilar och folk, tänket jag trött.

Cattis

1 kommentar:

Cecilia Sahlström sa...

Usch ja, det behövs nog såna skyltar överallt. Jag har också varit i det stadiet, när förvirringen var större än själva livet! Det är många år sen nu, men ibland känner jag av det. Som en liten åminnelse av hur det var, så att jag inte ska trilla dit igen! Sänder en klar-tanke till dig! Cissi