VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 20 januari 2009

Utmaning 20

Favoriplatsen i mitt hem är min hörna i soffan. Jag vill kunna sitta lite för mig själv, ha nära till läslampan och min korg full med stickor och garn. Det ryker från öronen om platsen blir upptagen av någon annan än hundarna för den platsen är min och ingen annans. Jag pluggar också i min hörna och då är det viktigt att det är min känsla och energi som finns där och att ingen har stört det för mig. Hörnan är alltså den hörnan som den stora hunden har tagit till sin plats som finns på bild från igår. Denna hörna är lugn och ro för mig och det är viktigt för mig i min skrivprocess när datorn ligger i knäet för att användas.

Som ni märker har jag många uppgifter som jag kan göra när jag sitter på min favoritplats och alla får sin tid, bara platsen är ledig för mig.

Ha en bra dag

Cattis

1 kommentar:

Millan sa...

du är för rolig kära syster