VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 19 januari 2009

Utmaning 19 - min plånbok

Min plånbok

Kan jag inte kalla för plånbok eftersom den alltid innehåller allting annat än vad en plånbok ska innehålla. Alltså inga pengar. Men om det är den lilla väska jag ska beskriva, som borde innehålla pengar,kan jag berätta att den är blå och lagon stor för en kvinna i sina bästa år. Den är inköpt i Italien så jag brukar prata italienska med den och fråga varför den inte innehåller några pengar. Jag får inga ordentliga svar som jag begriper i alla fall. Men, kanske beror det på att den är full med plastkort och kvitto. Kvitto från maxi och willys, blir ingen lycklig över, inte jag i alla fall. Jag hade önskat att jag kudne byta ut plastkorten och kvittona mot lite kontanter för då hade jag sluppit få svar på italienska som jag inte begriper. Då hade jag bara kunnat handla det jag vill handla.

Det viktigaste i lilla blå väska är korten på mina söta döttrar. När jag tittar på dem inser jag at det gör ingenting att lilla blåa väska innehåller allt anant än pengar, jag har ju mina älskade flickor. De är värda mer än några papperslappar som jag kan handla för.

tack för idag.

Cattis

Inga kommentarer: