VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 26 januari 2009

Måndag igen

Godmorgon,

Klockan är snart 7 och detta är det andra inlägget jag skriver, det andra bara försvann när det var klart. Käckt.
Helgen har varit underbar. Jag har varit hemma och städat och det känns bra. Jag var helt slut igår kväll, och då blir jag ledsen över att jag blir så lätt trött. En kompis sa att jag skulle vara glad över allt jag orkar göra inte över att jag blir så lätt trött. Tänkvärda ord när det känns tugnt. I går umgicks jag med min syster nästan hel dagen och vi hade väldigt roligt. Det har vi alltid när vi umgås, men det har inte alltid varit så. När vi båda två gick med i 12-stegsprogram blev vi mer ödmjuka och mindre egoistiska och då fungerar vi bättre ihop. TACK SYRRAN FÖR EN UNDERBAR SÖNDAG.


I gårkväll var jag och Jennifer hemma hos min syster och vi provade självutlösaren på min kamera. Jag håller på att lära mig den nu. Jag fick ju den i julklapp av maken. Jag är väldigt glad över den.


Tänk att det kan vara så intressant att stänga av datorn. Det var vad vi pysslade med när Jennifer tog detta kort. Som ni märker är kameran med oss överallt och det är fler än jag som älskar den. Nu är ju mina döttrar barn till en fotograf så deras intresse finns i generna.






Kakorna Rebecca bakade varade inte så länge och det är jag glad över, för då slapp jag gå och titta på dem.



Nu är det en ny arbetsvecka och det verkar vara mer utomhujobb denna vecka än förra. Är bara vädret bra är det helt ok. Jag mår bättre än någonsin och jag tar vara på varje dag jag får känna så här. På lördag och det 4 veckor tills min London resa och jag har börjat planera dagarna där så smått. Jag är rädd att jag kommer att bli mycket trött, men jag får helt enkelt ta det så lungt jag kan. Jag hyr en lägenhet i Crystal Palace och jag får lägga mig tidigt så jag orkar veckan.

Min utmaning kommer senare.

Ha en bra dag

Cattis

Inga kommentarer: