VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 24 januari 2009

Städdag

Klockan är bara 7.15 och detär jag som är uppe med tända ljus, min tekopp och datorn. Det är så lugnt och skönt på lördagsmorgonen när jag vet att ingen kommer upp, utan denna morgon är min helt och hållet.

Vi hade en helt underbar fredagkväll, jag och mina döttrar. Lite flams och trams gör det alltid roligare. I alla fall en stund, för när Let´s Dance började var det bara jag och Rebecca kvar i soffan, för Jennifer låg i sin säng och läste.

Lek med hundarna med frolic, ni ser i bakgrunden vem som valt program på tvn.











Rebecca gjorde cookies. Gissa hur gott det luktade i hela huset? Gissa hur jobbigt det är för en matmissbrukare som mig att inte få äta? Rätt gissat, rätt jobbigt, men vill inte ta bort mitt härliga mående som jag fått sedan jag slutade äta socker, med att börja äta cookies. Men det betyder inte att det är enkelt och roligt alla gånger att avstå från det goda.









Min äldsta dotter(snart 15år) har skaffat linser och enligt mig är hon lika vacker nu som innan.


Tänk, att jag fortfarande kan få ha en dotter i knäet emellanåt,Det är lycka för en mamma. Det var så skönt att de var hemma i går kväll och att vi hade så roligt tillsammans. De är inte hemma bägge två så ofta nu för tiden, så jag tar vara på varje minut. Fast de är tonåringar och håller på att bli riktigt stora, älskar jag att umgås med dem.



Idag ska vi ta ett tag i källaren för snart ska vi flytta ner kök och storarum i källaren för vi ska renovera här uppe. Det ska varaklart till den 1 april, för jag ska ha 40ås fest i april. Ska bli spännande att se hur detta ska gå.

Nu ska jag kolla in Dr Phils program från veckans om gott, för de missade jag. Skriver mer sen.

Inga kommentarer: