VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 8 januari 2009

Boken


God morgon

Torsdag morgon kl är 06.05 och jag har varit vaken i en timme full av energi. Mötet igår gav mig mycket energi, men eftersom jag inte har några inplanerade jobb känner jag mig så fri och ledig. Visserligen ringde Nilsfrån LRFkonsult igår och ville ha decembers papper för företaget, men det tar inte så lång tid att få ordning på dem. Jag lämnar dem i morgon.

Snart kommer mosters älskling Alex 3 år och ska vara med mig under förmiddagen.Vi ska köra en runda och göra en massa ärenden och jag har lovat honom hamburgare på Mc Donalds. Min eftermiddag kommer jag att lägga på mina studier och jag längtar efter att ta mig tid till boken. Just nu fokuserar jag på att två tentor ska vara inlämnade nästa söndag. Den ena är klar faktamässigt, jag ska bara strukturera upp den så att den blir godkänd språkligt. Den andra finns i huvudet på mig och eftersom jag inte tycker att det är svårt att skriva, klarar jag väl den med förmodar jag.

Tänk att det kan ge så mycket att gå på ett 12-stegsmöte och lyssna på andra människor hur de mår och hur deras liv fungerar som anhöriga till alkoholister. Min tacksamhet flödar över att vara anhörig, för hade jag inte varit det hade jag aldrig haft denna lycka inombords som jag har just nu. Denna lycka har jag letat efter i hela mitt liv, aldrig trott att jag skulle kunna få uppleva och aldrig fått uppleva varken som barn eller vuxen förrän jag hittade till 12-stegsprogrammet. Min bok tar upp detta att leva som anhörig till alkoholist, för det är en så viktig bit för mig. Alla dessa hemska beteende man får av att växa upp i en sådan här familj gör mig inte till en ödmjuk och trevlig människa. Nu är jag det enligt min omgivning och framför allt mina barn. Tyvärr var jag inte det innan, men huvudsaken är att man(jag) kom till insikt och vågade förändra mig och mina beteende.

När det gäller boken har varje kursbrev innehållit skrivövningar och jag har skrivit ungefär 3 scener till varje kursbrev. När jag jobbar eller är ute med hundarna funderar jag på vad scenerna kan handla om. Jag får en liten ahaupplevelse och sedan bygger jag vidare på det hemma på datorn. Jag har inga svårigheter att skriva många sidor, det svåra idag är att följa boken och alla dess sidor det har blivit så den röda tråden finns där. Men det är väl det jag har min författarcoach till eller??
Lägger in en bild på lille Alex 3 år
Ha en bra dag

Cattis

Inga kommentarer: