VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 13 januari 2009

Ljusare dagar


Hejsan,

Jag märker redan av att det är ljusare på eftermiddagarna och det gör mig så gott. Jag har haft det mycket tungt i vinter alla dessa gråa tråkiga dagar som varit. Jag började att äta D-vitamin för ca 14 dagar sedan och jag mårredan bättre av de. Jag har aldrig mått dåligt under vinterhalvåret tidigare, men sedan jag slutade att missbruka mat mår jag skit. Min dietist säger att jag drogade mig med mat tidigare och nu får jag uppleva alla känslor och därför mår jag så dåligt.

Då känner jag tacksamhet över att ha hittat 12-stegsprogrammen. Jag känner lycka nu som jag inte gjorde innan. Jag sätter välbehövliga gränser för mig, det gjorde jag inte innan.Sedan jag slutade missbruka mat är jag lugn och harmonisk tvätremot vad jag var innan. Ja, fördelarna är fler än nackdelarna med att inte missbruka längre.

Jag ska kanske förklara hur jag menar med att jag inte missbrukar mat längre. Jag äter 3 gånger om dagen och jag äter inget socker, ingen laktos och ingen gluten. Tro det eller ej, det finns otroligt mycket att äta ändå. Jag är mätt och belåten varje dag fast jag utesluter dessa tre prudukter. Lägger in en bild på en tallrik som jag INTE äter längre

Nu ska jag kämpa vidare med min tenta 2 som jag kallar den. Det känns inte som om den blir godkänd, men då får jag kompletera den i efterhand.

Ha en bra dag.Klockan är nu 10.30 denna fina tisdag

Cattis

Inga kommentarer: