VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 23 januari 2009

Äntligen fredag

Godmorgon,

Klockan är 7.06 och jag sitter här med min andra kopp te. Jag fick ett samtal av min kära syster för 20 minuter sedan och hennes Alexander har feber fast han säger "maj ha feber inte" jo säger hans mamma "du ska vila idag" Då får hon till svar "Maj vill vila inte". Det är så roligt att prata med honom för man måste lyssna på exakt allt han säger för kanske kommer det ett INTE i slutet på hela meningen. Kontentan av detta är i alla fall att jag ska skjutsa Alexanders storasyster Amanda till skolan om en timme. Vi ställer alltid upp för varandra när den andre behöver hjälp med något. Vi bor i samma by, men i en varsin ände av byn så vi springer inte ner dörrarn hos varandra precis, men vi hettar upp telefonkabeln riktigt ordentligt kan jag säga.

Jag var och red i går kväll och ni får se en bild på mig och hästen jag red när vi kelar innan lektionen.Det gick rätt bra fast vi var 9!!stora hästar, varav 2 ryttare som var där för första gången, i ridhuset så det var mycket häst att hålla reda på


Denna bild är väl fin. Min strykhög som legat i soffan i flera dagar för att jag bloggar för mycket....Det är de tråkigaste plaggen att stryka oxå och det gör det inte lättare att ta tag i heller. MAkens skjortor... Roligare finns ju att stryka.
Har precis tagit beslutet att stryka när jag tittar på Let´s Dance ikväll om jag inte är för trött i hvudet av att datortid:-) Det ska bli spännande på Let´s dance ikväll för dansarna är/har varit sjuka i veckan,får se vilka som fixar dansen ikväll.

Det får räcka för denna morgon, kommer med utmaning 23 senare.

Ha en bra dag

Cattis

Inga kommentarer: