VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 3 januari 2009

Stalljour

God morgon mina vänner där ute,

Denna helg har jag stalljour för sista gången. Jag är fodervärd på en häst sedan augusti månad. Med utbrändhet med mig i bagaget har jag blivit rädd att det blivit för mycket. Jag ville så gärna rida två gånger i veckan och då blev jag fodervärd. Efter 3 månader insåg jag att det inte skulle fungera till våren när jag ska ut på praktik. Sagt och gjort, jag sa upp mig och detta är sista helgen med gänget i stället då vi mockar skit, städar och skrattar mycket.
Det bästa av allting är att jag kan göra allt jag gjort nu, men precis när jag vill istället.

Idag är det ett dagridläger oxå och min underbara systerdotter Amanda(6år) kommer och ska vara med på det. Hennes lillebror Alexander ska hjälpa oss att mocka och strö. Han är 3 år gammal och vår lilla stalldräng. Alla älskar honom (nästan) lika mycket som jag gör.

Jag gör mig redå för en dag i kylan och räknar ner timmarna tills jag får komma hem i värmen igen. Det tar emot lite eftersom jag hellre hade suttit här och skrivit på min bok, men nästa vecka blir det massor med timmar framför datorn, både med skolarbetet och boken. Jag har två tentor som ska vara inlämnade den 18 januari plus en power point presentation den 16 januari. Käckt. va??

Ha en bra dag... håll er varma...

Cattis

Inga kommentarer: