VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 31 januari 2009

Lördag - hääärligt!!

Godmorgon,

Klockan är snart 9 och jag sitter i pyjamasen med min tredje koppen te framför mig. Jag måste snart klä på mig för mina älskade syskonbarn, Amanda och Alexander ska vara hos mig på förmiddagen. Deras mamma och pappa ska till stan och handla kläder. Jag kan inte förstå varför de inte vill ha med en 3-åring och en 6 -åring runt bland alla affärer i Kristianstad;-) De kunde väl fått följa med ...De hade säkert suttit snällt när mamma provar klänningar i alla affärer innan hon hittar en som hon är nöjd med... eller??? lever jag i en drömvärld??

Vi ska gå vår lilla minirunda med hundarna när de kommer och sedan får de bygga lego och måla medan jag försöker få ordning i mitt hem.

Boken ska få sin del i dag med för nu ska den snart skickas till min coach. Jag ska ge den några timmar i eftermiddag.

Nu har även skolan kommit igång igen och jag måste plugga lite. Jag ska snart ut på praktik och jag trodde det var klart var jag skulle vara, men det gick inte hos henne som jag bestämt med. Nu får de hitta en annan plats åt mig innan vecka 11.

Jag var iväg med min dotter igår så hon fick prata av sig lite. Jag kör och jag fixar med henne för att få henne lite gladare och friskare och det verkar hjälpa. När barnen mår bra mår deras mamma bra. De är hos sin pappa denna helg så jag kan få lite mera gjort hemma när det blir mindre disk, mindre tvätt och färre att plocka efter, för av någon anledning har jag tilldelats dessa uppgifter. Eller är det kanske renta v så att jag har tilldelat mig de uppgifterna själv.... ja, inte vet jag, jag bara gör dem när jag orkar göra dem... annars får sakerna vänta på mig till jag orkar...eller tar en paus från skrivandet.

Ha en bra lördag...

Cattis

Inga kommentarer: