VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 18 januari 2009

Utmaning 18

Kristian hade planerat att laga en god middag till sina barn, Elsa och Wiktor men han råkade prata för länge i telefonen när steken var i ugnen, så den var alldeles svart när han öppnade luckan och tog ut plåten. Han blev tvungen att tänka om och precis som om någon lyssnade på honom just då i det ögonblicket, ringde telefonen. Han skyndade sig att svara och det var hans älskade storasyster Lena. Han berättade vad som hänt och då sa Lena att "jag kommer". Denna oväntade hjälp var som en skänk från ovan. Kristan kunde slappna av för han visste att nu skulle kvällen bli lyckad med denna hjälp. Konsekvenserna blev att det inte var en riktig pappa-måltid men samtidigt blev det en kväll med moster Lena för barnen.

Maten blev lyckad för det blev en stek som Lena hade med sig, så menyn ändrades inte alls och till slut satt alla vid bordet och åt.

Cattis

Inga kommentarer: