VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 10 januari 2009

Utmaning 10 - Det blir aldrig som man tänkt sig

Det blir aldrig som man tänkt sig. Här har jag haft (har jag trott) en hel vecka ensam utan make som är på besök i sin hemstad denna vecka. Mina barn åkte till sin pappa i torsdag och jag trodde då att jag skulle få vara ensam till söndag kväll. Maken, Bengan, skickade ett sms och berättade att han troligtvis kommer hem på lördagskvällen eftersom kompisen han skulle vara hos skulle bort.

Där försvann min ensamma lördagskväll och hela söndagen. Jaha, är det bra eller dåligt? Ja det är bägge delarna. Min ensamma söndag skulle jag skrivit på mina tentor helt i tystnaden som jag skulle haft som ensam. Nu får jag planera om.Under lördagen får jag lägga ett par timmar och plocka bort alla bevis som framkommit att det levt en fru och mamma själv under några dagar. Jag får något som är ovanligt, jag kommer att få vara ensam med maken under söndagen och det är väldigt positiv. Risken är att han får för många timmar av mig som jag skulle behövt haft till mina tentor, men det är jag, han och vårt förhållande väl värt.Om vi börjar prata är chansen eller risken att vi pratar för länge med tanke på att jag är student som behöver skriva på mina tentor.Jag har lärt mig under de senaste åren att allt ordnar sig. Men just nu tänker jag bara Det blir aldrig som man tänkt sig.

Cattis

Inga kommentarer: