VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 20 januari 2009

inomhusjobb

Godmorgon,

Klockan är 7.54 denna regniga dag i Skåne och jag är fylld av tacksamhet över att inte ha något utomhusjobb idag. Bilden föreställer mig i itt "tillfälliga" jobb innan jag får alla mina böcker publicerade. Skämt åsido. Det är detta klisterjobb,som jag kallar det, som har hjälpt mig tillbaka till arbetslivet efter min utbrändhet. Det är inte alltid lika roligt för att vädret kan ställa till det för mig, men det är flexibelt och fritt. Jag trivs väldigt bra med det även om dessa mörka månaderna är jobbiga. Idag blir det inomhusjobb med pappersarbete för makenskfirma+ en massa skrivande i boken.





















Denna bild föreställer min äldsta dotter som noggrant och intressant läser mammas blogg.











Det belv en DVD+filmer till den yngsta dottern och hon var väldigt glad över det. Vi har 3 DVD-spelare hemma , men det är något fel på varje och det är inte populärt för ungdomarna att inte a en väl fungerande DVD. Jag vann faktiskt en DVD på kalendern jag köpte av ridkluben i december. Kul att få vinna någon gång. Då blir det en DVD till mig och maken oxå när vinsten anländer.
Efter inköp av DVD och filmer avslutade vi den ¨på mxis fik med bakad potatis och dottern var nöjd och glad att få saker + lite mammatid.




Nu ska jag gå en runda med mina hundar innan jag skriver mer på boken + utmaning 20. Dens tora hunden Smida har verkligen hittat sin plats i soffan. Hon ligger där så ofta hon kan, och hon går inte ens bort därifrån när vi kommer. Hon är 7,5 år och har aldrig legat i soffan tidigare, det har hon börjat med i helgen. Hundar är roliga.

Ha en bra dag

Cattis

Inga kommentarer: