VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 12 januari 2009

Sista kursbrevet

Hej allihopa,

Idag fick jag sista kursbrevet av min coach. Spännande, spännande. Nu ska egentligen boken vara klar, men det är den inte. Enligt kursbrev 10 ska boken skickas till förlag nu. Jag har skrivit scener som kursbreven haft som uppgifter, men jag har inte skrivit mycket på själva boken utanför scenerna. Jag ska satsa på skrivandet när tentorna är inlämnade och sedan ska sidorna bli många innan London.

Mina flickor har kommit hem från sin pappa och det är så skönt. Jag har saknat dem väldigt, det gör jag alltid även om de är tonåringar och allt vad det hör till.

Jag och syrran ska på Acoa(adult children of alkoholic)möte ikväll. Det är mysigt att åka på möte tillsammans, även om vi har pratat i telefon flera gånger idag. Vår relation är inte som andras, vi är väldigt lika och vi har båda två ett stort behov att ha mycket kontakt medden andra systern. Våra män säger ingenting om det, men de tycker säkert vi är dryga ibland med alla våra samtal....
Ha en bra kväll.

Cattis

Inga kommentarer: