VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 29 januari 2009

Gör det enkelt

God morgon,

Klockan är 7.08 och jag sitter här som jag gör alla andra morgnar. Jag är så trött idag och jag ska jobba lite senare. Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om idag, men jag ska ialla fall skriva utmaningen från skrivpuff. Det gjorde jag inte igår fördå var utmaningen att jag skulle hitta på ett eget ordspråk som betydde samma som "Som man bäddar får man ligga". Min hjärna var trött så den orkade med dessa tankar som krävdes för att få till denna utmaning.

Dagens utmaning är att jag ska skriva en egen varningstriangel och sedan skriva en händelse om den. Detta inlägg kommer efter jag varit uteoch jobbat. Jag ska ut och klistra 9 pelare idag och så många har jag inte klistrat på en gång på väääääldigt länge, så jag vet att jag kommer att blir helt matt i kroppen.

I går var jag på alanon möte( möte för anhöriga till alkoholister). Vi var 13 stycken och det var ett fantastiskt möte. Jag mår så gott inombords när jag varit på möte. Jag läste slagorden på väggen många gånger och dessa enkla meningar betyder väldigt mycket för mig.

Gör det enkelt

En dag i taget

Släpp taget

Mycket tänkvärda ord när man kanske har ett virrvarr i huvudet. När jag har det.Jag skriver inte OM jag har det för det har jag emellanåt, utan när jag har det sätter jag mig ner och tänker på dessa enkla men mycket betydelsefulla meningar. De har hjälptmig många gånger. Riktigt många gånger när jag haft det svårt.


Ha en bra dag

Cattis

Inga kommentarer: