VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 21 januari 2009

Te drickare

Min fantastiskt fina tekopp från Disney store i London. Jag ska köpa fler när jag åker i mars.
Jag börjar dagen med te och det är inga småkoppar jag dricker. Jag dricker två koppar innan jag gör frukost som är dagens godaste mål enligt mig.Tandläkare undrar varje gång varför jag får så bruna tänder. Jag säger att jag dricker mycket te.Han udnrade då om jag missbrukar te? Tandsköterskan sa att man kan väl inte missbruka te heller. Tandläkare belv glad då jag sa att jag inte hade socker i teet ialla all. Nu har jga hittat en tandkräm på apoteket som håller den bruna färgen från tänderna, så leendet är vackert hela tiden.

Jag är matmissbrukare som har slutat att vara besatt av mat genom att utesluta socker,gluten och laktos. Jag har aldrig mått så här bra någon gång och jag känner en oerhörd tacksamhet över att ha kommit ur mitt matmissbruk. Matmissbruket ska vara med i boken också hos huvudpersonen och hur det accelererar för henne.





Min frukost består av 2 ägg och nästan ett pkt bacon+ en tallrik havregrynsgröt med en halv banan, havregrädde och mandel. Mycket mat och mycket gott
Jag äter 3 gånger om dagen och ingenting däremellan och det är en oerhörd befrielse att må så bra utan att droga mig med socker som jag gjorde innan.

Allt som jag har haft det jobbigt med kommer att finnas med i boken, men väldigt mycket är fiktivt också.
Jag ska snart ut och byta afficher på de stora tavlorna och det är inget jag känner för eftersom det är minusgrader. Mina tankar är att allting ska göras så fort som möjligt och därför vill jag klsitra utan vantar och då blir resultatet att jag fryser... jag får väl skylla mig själv, tänker ni då. Ja, det får jag såklart, men jag har vant mig att jobba på detta viset också och då går det lättare. Tavlorna hänger vid maxi, så fryser jag för mycket tar jag en paus och går in och handlar, köper te och värmer mig och sedan klistrar jag klart. Efter utomhusjobbet blir det en dag med datorn framför mig. Jag Älskar Det.

Tack för att ni läser min blogg....

Ha en bra dag

Cattis

1 kommentar:

Anonym sa...

godmorgon! jag hittade just din blogg genom skrivpuff, och jag är precis som du och dricker enorma mängder te - det godaste som finns! jag håller mig till gröna teer och örtteer, det är ett bra knep för att slippa de bruna tänderna. det finns bl a ett märke som heter yogite som har starka goda smaker. bra tips! nu ska jag läsa vidare på bloggen din.. :)