VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 31 mars 2009

Utmaning 90 - ett spännande möte

Sara går mot en man som pratar i en mobiltelefon. Kan det vara han? Han ler, ja det är han. Det är Magnus som hon bara har pratat med i telefonen under flera månader, Nu ska de träffas för första gången. Det pirrar riktigt ordentligt i magen på Sara. Hon ler också och går honom tillmötes. Han avslutar sitt samtal, säger "Hej" och ger henne en kram. Hon kramar tillbaka och det känns konstigt i hela kroppen.

Magnus frågar " Hur gick flygresan? Är du nervös?" Sara bara nickar. Magnus fortstätter "Ska vi köra till Globen och titta lite" Sara säger "Ja, väldigt gärna"

Dagen går fort och det känns riktigt bra att få umgås med Magnus, Sara blir mer och mer säker på att detta är rätt. Samtidigt som hon tänker att det var modigt gjort av henne att lämna barnen hemma och flyga till Stockholm för att träffa en man hon bara pratat i telefonen med.

När de sitter på en restaurang i Gamla stan tillsammans och äter en otroligt god middag kommer den första pussen som följs av många fler under helgen de har tillsammans i Stockholm.

Innan helgen är slut frågar Magnus "Är du flyttbar?" Sara svarar: "Nej" Då får hon det svaret som gör hela helgen magisk "Det är jag" Wow, vad häfigt. Vill Magnus flytta 70 mil för hennes skull? Kan det verkligen kännas rätt efter bara en helg tillsammans. Saras tankar är många.

Men detta möte blev flera och idag lever de tillsammans i Skåne med att renovera köket. Ett möte på flyplatsen blev ett liv tillsammans.

Cattis

4 kommentarer:

Cecilia Sahlström sa...

Vilket härligt sätt att träffas på! Lika härligt som min makes och mitt möte.
Cissi

Gnapp sa...

Är detta samma Magnus och Sara som i texten häromdagen? Det blir intressant att läsa texterna i den här ordningen...

Tjotten sa...

Självupplevt?! Det lät så, va härligt en riktigt romantisk saga.

skimmer sa...

åh vad det en sann historia, Lycko du!!
bra skrivet ,
lite väl snabb tycker jag,lite mer behövs om vad som händer innuti dem men jag fattar det är ju sant.